Wij gebruiken cookies om onze bezoekers een volledig functionele pagina aan te bieden en om onze diensten aan te passen aan de behoeften van deze bezoekers. Bij het gebruiken van onze website geeft u toestemming dat deze cookies op uw computer worden opgeslagen. Meer informatie over cookies vind je onder ‘Privacy- en Cookiebeleid’.

veilig inkopen en betalen
iDEALVisaVooruit Betalen
MastercardPaypal

snelle verzending

kostenloos retourneren en snelle vergoeding

Over ons

Hoe alles begon…

In 1999 verscheen het eerste Stylefile Magazine en hij verschijnt sindsdien driemaal per jaar en gaat over de graffiti-cultuur over de hele wereld.Er waren eens… twee jonge graffiti- en sneakerfans die ervan droomden om met hun passie, hun brood te verdienen in plaats van voor een bank of in de autobranche te werken. Enkele jaren deden Jörn Stiller en Markus “Krixl” Christl naast hun werk als bankier en  technisch ontwerper verschillende graffitiprojecten voor bedrijven, maar op en gegeven moment moesten ze een beslissing maken.

En zo ging het dus ook: 1999 was het geboortejaar van het eerste Stylefile magazine, dat samen met een paar graffiti-artikelen op een nieuwe internetsite verkocht werd. De kleine online-shop met toen nog moeilijk te verkrijgen VHS-banden en magazines werd snel succesvol, net zoals de uitgeverij onder de naam Publikat. Hun goede smaak konden ze dan ook met hun streetwear en sneakers laten zien, en er kwamen ook steeds meer grote merken in de online-shop van Stylefile. De droom werd werkelijkheid en de hobby een fulltime-job!

In 2004 werd de ruimte in de binnenstad van Aschaffenburg, langzaam te klein, waardoor de firma Publikat verhuisde naar Mainaschaff in een groot gebouw met een magazijn. Want na de eerste medewerker in 2001 groeide niet alleen het assortiment, maar ook het werknemersaantal.

In het jaar 2015 bestaat het team uit meer dan 180 personen, van 10m² is het magazijn gegroeid naar 6000m² en er zijn tegenwoordig al 40 Stylefile magazines, plus nog meer dan 50 eigen publicaties. Maar veel is toch hetzelfde gebleven: De hoge klanttevredenheid, ons authentieke optreden, onze hoge populariteit en de plezier en de passie voor dit bedrijf zijn er nog steeds.

Veel van onze eerste medewerkers, waaronder zeer goede kennissen en vrienden, zijn vandaag de dag nog steeds bij ons en hebben een reusachtig aandeel in het succes van deze firma. De meesten zijn zelfs helemaal onderaan de ladder bij ons begonnen en hebben zich opgewerkt.

En Jörn en Krixl? Die zijn hier natuurlijk nog steeds en kunnen naast hun werk gelukkig nog sneakers verzamelen en hun graffiti-passie volgen!

Onze afdelingen

Klantenservice

De medewerkers bij ons op de klantenservice hebben het niet makkelijk: honderden mails per week komen er binnen. Het postvak zit vol met vragen, problemen of wensen en je krijgt hem gewoon niet leeg. Desondanks is iedereen enorm gemotiveerd. Wij zetten ons 100% in voor onze klanten en helpen ze zo goed mogelijk. In noodgevallen wordt dan ook nog vaak getelefoneerd met andere afdelingen of wordt er iemand door het magazijn gejaagd, om de vragen van de klanten te beantwoorden, en dan te bedenken dat het om duizend mails per week gaat!

Ondertussen hebben we ook honderdduizend klanten in het buitenland, hierom bekommeren zich de mensen die deze taal beheersen als moedertaal, waardoor tussen het Duits en het Frans ook Italiaans, Nederlands, Spaans en Engels op het kantoor te horen is. Vaak spreken onze sympathieke klantenservice medewerkers met gelijkgezinde andere zodat ze over kunnen schakelen op het graffiti-thema en over de nieuwste sneakertrends kunnen praten. Want onze medewerkers hebben een aantal bepalende voordelen: net zoals onze klanten zijn ze jong, hebben ze affiniteit met mode en dezelfde interesses. Ons assortiment kennen ze uit hun hoofd, zodat er altijd goede raad gegeven kan worden met hun know-how, per e-mail of via Facebook. Daarbij maakt het niet uit of ze net volwassen zijn of al begin dertig. Iedereen draagt zo zijn sterke punten bij aan het team!

Op ons kantoor in Mainaschaff kunnen overigens bestelling afgehaald worden, zodat je het gelijk al kunt passen. Spiegel en paskamer zijn natuurlijk aanwezig

Onze klantenservice is ook fysiek bereikbaar: Op ons kantoor in Mainaschaff kunnen kleren aangepast worden.

naar boven

Magazijn

Een dag in het magazijn: Vroeg in de morgen openen de poorten van de 6000m² grote magazijnhal, een oneindig paradijs vol met kleren, sneakers, graffiti-spullen en caps, verdeelt in een doolhof van meer dan 200 gangen, die meerdere meters hoog reiken. Om hier snel overal ter plaatse te zijn, moet je gewoon een skateboard of step hebben. In een paar seconden worden hier bestellingen bij elkaar gepakt, de een doet het op zijn hiphop-manier en de andere weer op zijn rock-manier, iedere bestelling wordt ook nog gecontroleerd met een scanner. Dan worden ze uiteindelijk klaar gemaakt voor hun internationale verzending en ingeladen in een vrachtwagen van de post die meermaals op een dag langskomt – zo wordt ervoor gezorgd dat de pakketjes zo snel mogelijk worden verstuurd. Daarbij speelt de ligging van het magazijn ook een grote rol: Die ligt namelijk zo centraal, dat iedere winkel in Duitsland binnen een paar uur kan worden bereikt.

Het magazijn-personeel heeft zijn eigen taal, maar desondanks gaat de communicatie met de andere afdelingen geweldig. Daar heeft men namelijk veel respect voor de goede organisatie van de logistiek – ook als er af en toe veel te harde muziek uit de boxen dreunt, die toch waarschijnlijk voor motivatie zorgt. Voor de medewerkers in de wareningang is het iedere dag kerst: Ze mogen pakketten openen en lang voordat iedereen het ziet de verse, nieuwe designs van onze streetwear-merken bewonderen en ze dan ook nog een mooi plekje in ons magazijn geven. Daar wachten ze er weer op om ingepakt te worden en naar de nieuwe eigenaar te worden gestuurd – een cirkel zonder einde…

Ook de retourzendingen komen hier binnen en worden snel verwerkt, zodat onze klanten snel weer het goede kledingstuk, goede maat of hun geld terug ontvangen. Dat gaat allemaal zo simpel en snel, omdat in iedere bestelling alles zit voor het gratis en ongecompliceerde retourneren.

Na een collectief supermarkt-bezoek in de middagpauze wordt dan tot de avond vol gas gegeven, om alle bestellingen van die dag verzendklaar te maken. En als de chef luidkeels “Feierabend” door de gangen roept, zijn er ook nog medewerkers die zomaar een breakdance-nummer beginnen.

Ons logistieke systeem zorgt ervoor dat een bestelling binnen 2 tot 4 werkdagen bij de klant is!In onze groothandel worden ook handelsartikelen verkocht- bijvoorbeeld de stylefile marker.

naar boven

Inkoop

In de inkoop zitten mensen met dreamjobs – dat zeggen velen tenminste. Zoals je al kon vermoeden worden hier artikelen ingekocht en besteld voor de langere termijn. Maar voor wie denkt, dat hier net zoals bij de anderen shops willekeurig maar wat besteld wordt, die zit mis: Onze inkopers hebben de moeilijke taak om uit reusachtige collecties uit te zoeken, wat onze Stylefile-klanten in het volgende seizoen willen bestellen. Vanwege de vele verschillende smaken, is dat helemaal geen gemakkelijke opgave en benodigd dus ook een mix van helderziendheid en jarenlange ervaring – en natuurlijk ook altijd een beetje geluk.

In het bijzonder als honderd caps of sneakers voor hun staan moeten zij als shopping-kings goed samen overleggen. Maar omdat wij hier met profs te maken hebben, belanden altijd de goede artikelen in onze online-shop. En dat lukt het hun ook nog om honderden artikelen van verschillende merken perfect op elkaar te laten afstemmen. Maar gelukkig voor onze klanten hoeven zij niet eerst een onoverzichtelijke massa artikelen doorbladeren, maar komen ze gelijk bij hun lievelingskleding. Klasse in plaats van hoeveelheid – geen gemakkelijke opgave voor een online-shop, maar het is toch onze filosofie.

En nu we toch bij het thema merken zijn: Ook hier worden nieuwe trends ontdekt, waarop onze klanten al op zullen wachten. Op verschillende beurzen jagen ze al op de hottest newcomers als het gaat om streetwear en streetfashion en offeren daarvoor hun welverdiende weekenden op. Hun motto is altijd een seizoen verder denken en ook eens wat proberen. In feite zijn ze eigenlijk net als onze klanten – in plaats van trends achter na te lopen werken zij al aan de trends van morgen! Hun nieuwste uitdaging: Merken vinden, die ook trendbewust worden en milieubewust worden gefabriceerd.

naar boven

Grafische afdeling

Gekte en genialiteit liggen vaak dicht bij elkaar – in deze spreuk zit wel degelijk wat waarheid, en dat kun je zien bij onze eigen grafische-afdeling! Hoe kun je anders, bij de sound van scheurende gitaren en luide drums zwaar geconcentreerd en perfectionistisch foto’s maken en bewerken? Bijzonder belangrijk voor deze profs is een natuurgetrouwe weergave van het product, kleuren en modellen.

Maar het draait niet alleen om muziek en beeldbewerking hier in het kantoor. Hier worden alle beelden en teksten gemaakt voor de shop. Ook de catalogus-shootings vinden hier in onze eigen studio plaats. Tezamen met de creatieve koppen uit de andere afdelingen komt de grafische afdeling iedere dag weer met originele ideeën: Catalogus, newsletters en reclame-ideeën ontstaan in dit inspirerende oord. En ook verschillende lettertypes worden hier geboren en met wat levendigheid en humor opgevuld, om voor onze jonge klanten nog meer te doen dan alleen informeren.

In het bijzonder worden de graffiti-producten hier goed getest voordat ze in de shop komen. Uiteindelijk zitten hier toch de graffitikunstenaars en sneaker-verzamelaars! Daarom krijgen ze hier ook pijn in hun hart als de nieuwe sneaker-modellen al maanden voor de officiële releasedatum hier als proef voor de foto’s binnen komen – en dan helaas weer teruggestuurd moeten worden!

Vooral woorden als “waterbestendig”, “wollig” of “flexibel” worden hier als uitnodiging gezien om het uit te proberen – en het resultaat hiervan wordt mooi verpakt in een artikelbeschrijving. Voor de shop- en catalogusfoto’s moeten de medewerkers van de grafische afdeling ook vaak zelf voor de lens. Sinds dat er in de bibliotheek (met meer dan 1000 boeken, DVD’s en magazines uit 15 jaar verzamelen) plots alfabetisch en chronologisch is gesorteerd – is het geen wonder, dat er hier altijd een goed humeur heerst

Maar helaas als het koffiezetapparaat kapot is, dan helpen de mooie modellen ook niet.

Alle productfoto’s en catalogusfoto’s worden bij ons gefotografeerd, bewerkt en gelay-out.

naar boven

Boekhouding

Eerlijk gezegd is het niet de spannendste afdeling bij ons, maar desondanks zijn onze dames van de boekhouding allesbehalve saai. Waar vaak ernstig kijkende pennen likkende mensen zitten, regelen hier blonde en een brunette powerdames onze financiën, met liefdevolle precisie. Bijna niemand zit zo vroeg op zijn bureau en verdiept zich dan al in de wereld van de cijfertjes – soms zijn ze zo verdiept dat ze helemaal vergeten de planten op hun kantoor water te geven. Naast de geel-groene planten (die naar verluidt niet van hun zijn) sieren rekenmachines, heel veel mappen en een roze ventilator het “rekenings-centrum”.


Onze financiële beheerders hebben belangrijke opgaves, zoals het controleren van het boeken van rekeningen, overdracht van de belasting, bankzaken en – eigenlijk alles wat met geld te maken heeft! Maar niet alleen transacties worden verwerkt, ook de small-talk uit de print- en drankautomaat-hoek, waaraan het kantoor ligt. Een absoluut voordeel van onze financiële feeën: Met hun charme hebben ze alle financiële zaken in de hand, daarbij zijn Nadin, Anna-Lena en Sinjes nog aanspreekpartners voor de leveranciers, klanten en natuurlijk beide chefs. Hun koningsdiscipline, waarin ze gewoon onverslaanbaar zijn: Supersnelle terug storting aan onze klanten!

naar boven

Marketing

De marketingafdeling is niet alleen de initiatiefgever van de Weißwurst-Friday, maar heeft ook de belangrijke opgave, om ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk mensen met onze shop in aanraking komen en hem ook bezoeken – om het wat makkelijker uit te drukken. Hun veelzijdige taken houden hier bij lange na nog niet op:

Uiteindelijk moet een bezoeker toch een tevreden klant worden, die ons weer anbeveelt bij anderen.

Om dit te bereiken, worden op Franks afdeling catalogussen gepland, newsletters geschreven en gadgets bij leveranciers gevraagd om klanten vrolijk mee te maken.

Heel belangrijk zijn natuurlijk de gebruikelijke onlinemarketing-tools zoals SEM, affiliate, E-mail etc., waarbij je telkens weer aangewezen bent op je gevoel. Want als het om www en zoekmachines gaat zijn observatie en snel reageren van levensbelang – en hier maken onze marketingmensen een kunst van (net zoals de Weißwurst-voorbereiding). Uiteindelijk lukt het hun toch om onze website zowel voor klanten interessant te maken als voor zoekmachines.

naar boven

ICT

Onze IT-boys zorgen ervoor, dat het hart van onze firma, de online-shop, regelmatig klopt – vaak op de beats van de elektro die hier vaak klinkt.

Zelf hebben ze ook een groot hart met veel opslagcapaciteit voor de technische problemen van de medewerkers, het charmante accent van onze projectleidster, Irene en natuurlijk goed eten. Als IT’er zijn zij de aanspreekpartner voor onze applicatiesoftware, die voor alle afdelingen steeds moet worden verbeterd en gecoördineerd. Uiteindelijk lukt het hun toch telkens om alle problemen op te lossen – en in de middagpauze bestellen ze ook wel eens iets. Als computer-nerds willen ze zichzelf natuurlijk niet te kort doen, een van onze stagiairs is dan ook stiekem bezig met het ontwikkelen van een intelligent koffiezetapparaat.

Soms moet er niet alleen op, maar ook in de computer gewerkt worden. Andere clichés kun je helaas tevergeefs zoeken, want hier zit een bonte gemixte groep, waarvan de ene met een roze wagen naar het werk komt, de ander in een minibus met visuitrusting of in marathon- uitrusting. En ook zijn ze, als het om hun werk gaat, zeer precies: Achter hun jargon zitten sympathieke jongens vol humor, die als mannenontbijt ook graag eens chili con carne lusten.

naar boven

Personeelsafdeling

Het is helemaal niet makkelijk, om met z’n tweeën het overzicht te houden over 180 man personeel en dan je ook nog te bekommeren om de voorraden! Maar Sylvia, Derya en Stefan zijn goed op elkaar ingespeeld en het lukt hun om zich te bekommeren om de belangen van de medewerkers en tegelijkertijd door stapels sollicitaties heen te worstelen. Omdat wij veel waarde hechten aan gekwalificeerd personeel, dat altijd moeilijk te vinden is, is onze personeelsafdeling niet tevreden met een eenvoudige sollicitatie. Ze gaan vaak naar banenbeurzen en bezoeken regelmatig scholen hier in de omgeving om naar potentiële werken-leer-studenten te zoeken en goed te zoeken naar toekomstige medewerkers.

Het liefste leren Stefan en Sylvia geïnteresseerde sollicitanten op de beurzen kennen. Ook de gezondheid en geestelijk welzijn van deze firma is er belangrijk voor dit trio. Maakt niet uit of het gaat om orthopedische bureaustoelen, pilates op het werk, of een eigen voetbalveld – hun creativiteit heeft geen grenzen. Ook als het om organiseren gaat, zijn ze gewoon niet te stoppen. Het bewijs is het kerstfeest en de zomer-grillparty. Daar staat Stefan dan zelf aan de grill en zorgt ervoor dat iedereen genoeg steaks en worst heeft.

Bij het maandelijkse etentje, waar de personeelsafdeling natuurlijk ook voor zorgt, wordt dan ook goed uitgepakt, dan worden typische Aschaffenburgse gerechten en drankjes geserveerd. Bij medewerkers die hierheen zijn verhuisd zorgt de personeelsafdeling ook voor een beetje hulp bij het integreren – maakt niet uit of het om Spessart-Duits voor beginners gaat of een eerste Weißwurst-ontbijt. Dat noemen wij er nog eens voor 100% voor gaan!

naar boven

Distribuatie

Omdat we niet alleen aan mode- en sneakerverslaafden leveren, maar ook aan groothandelsklanten zoals hiphop- en graffitishops, buitenlandse onlineshops en kunstenaars, hebben we hier ook een speciale afdeling voor. De groothandel bekommert zich om alles wat met graffiti-benodigdheden, media en handel te maken heeft. Bene en Markus zijn fanatieke Borussia Dortmund fans, maar desondanks toch echt profs in hun vakgebied…

Het vermoedelijk grootste aanbod aan internationale graffiti-literatuur wereldwijd ligt in hun handen, net zo als ons veelzijdig uitgerust graffiti-assortiment met benodigdheden voor spuitbussen, markers, schetsboeken en media. Ze verzorgen honderden handelaars wereldwijd, hierdoor blijven ook de graffiti-scenes op Caribische eilanden in stand en worden de mensen in Zuid-Amerika ook voorzien van graffitibenodigdheden. Deze twee zullen zich waarschijnlijk ook niet meer verbazen over iglo-besproeiende Eskimo’s! De sales-afdeling is ook tegelijkertijd debet aan het ontwikkelen van een nieuw Stylefile graffiti- magazine en de graffiti-publicaties van onze Publikat uitgeverij. Hier ontstonden ook na meerdere jaren ontwikkelen de stylefile marker en de daarbij behorende schetsboeken. Als we het toch nu over de uitgevers zaken hebben, dan hebben we het natuurlijk ook gelijk over de bestsellers INTERNATIONAL TOPSPRAYER en HERAKUT. We zijn trots erop dat kunstenaars voor ons als uitgever hebben gekozen om hier hun werk te showen.

Deze afdeling werkt constant samen met het magazijn, de grafische afdeling en natuurlijk onze beide chefs, die al 20 jaar meegaan in de graffiti-scene – de een actief, de ander passief – hierdoor hebben ze ook het vertrouwen gekregen van vele kunstenaars en writers over de hele wereld. Dat alles bij elkaar zorgt ervoor dat dit onderdeel erg authentiek en professioneel is, en daarbij ook nog dankzij zijn eigen producten over genoeg geloofwaardigheid geniet.

Wij hechten veel waarde aan de persoonlijke benadering van onze artikelen en klanten.

naar boven

Bedrijfsleider

Normaal gesproken is het zo: Chefs zijn saai. We hebben er zelfs twee van, en beiden zijn ook nog echt aardig. Markus Christl, Krixl genoemd, en Jörn Stiller, Jörn genaamd zijn de oprichters en de chefs van Publikat en ook vaak de laatste die het licht uitdoen op het kantoor als ze naar huis gaan. Dat betekent: Al sinds 10 jaar steken ze beiden veel bloed, zweet en tranen in hun bedrijf, waarvan het aantal medewerkers sinds 1999 met 180 mensen is gestegen.

Ze deelden en delen nog steeds dezelfde grote passie voor graffiti en sneakers, waarmee ze ook hun medewerkers hebben aangestoken. Deze passie is zo groot dat het kantoor is opgefleurd met schoenen en kunstwerken. Voordat ze beiden van hun passie hun beroep hebben gemaakt werd eerst een “normaal” beroep geleerd – bij Jörn was het bankier en bij Markus Christl was het technische illustrator. Met deze achtergrond was het ook meteen duidelijk, wie voor de cijfertjes en wie voor het creatieve gedeelte verantwoordelijk zou zijn. Ondertussen doen ze natuurlijk heel wat meer en beiden sturen het bedrijf door rustige en stormachtige tijden.

Ook als ze beide al ver in de dertig zijn, hebben we hier toch nog te maken met jong gebleven mensen, die hun passie tot vandaag de dag zijn trouw gebleven en zodoende ook medeverantwoordelijk zijn voor de authenticiteit van Stylefile – en zelfs op de meest feestelijke aangelegenheden zal je ze niet op iets anders zien lopen dan op gympen!

Krixl neemt na 20 jaar in de graffbizz nog steeds regelmatig zelf de spuitbus in zijn hand – en Jörn laat met zijn sneakerverzameling – in het bijzonder adidas ZX en Forrest Hill – graag eens een vertegenwoordiger versteld staan – een einde aan deze passie is er nog niet in zicht.

Markus “Krixl” ChristlJörn Stiller

naar boven